Spēkratu un to motoru testēšana, lietojot dažāda veida biodegvielas, nav iedomājama bez atbilstošas tehnikas un mērīšanas iekārtām. Alternatīvo degvielu zinātniskās laboratorijas tehniskais aprīkojums ļauj veikt dažāda veida pētījumus un izmēģinājumus, kas saistīti ar automobiļu jaudas un vilces raksturlielumu noteikšanu, ekspluatācijas degvielas patēriņa un atgāzu emisijas noteikšanu. Testēšanas laikā iespējams vienlaicīgi fiksēt lielu skaitu dažādu parametru. Tos attiecīgi apstrādājot un izanalizējot iespējams novērtēt vienas vai otras degvielas priekšrocības un trūkumus, barošanas sistēmas regulējumu specifiku un daudzus citus būtiskus jautājumus.
Motoru jaudas stends Elbtalwerk Heidenau
Elbtalwerk Heidenau motoru testēšanas stends VEM 100 ar stenda dinamometru Rapido 100 ir līdzstrāvas elektriskā balansmašīnas tipa slogošanas iekārta, kas ļauj noslogot izmēģināmo iekārtu ar jaudu līdz 100 kW.
Stendam pieslēgti divi iekšdedzes motori – viens ottomotors un viens dīzeļmotors. Ford 2 litru dīzeļmotors pielāgots darbināšanai ar bioeļļu, kā arī aprīkots ar motoru indicēšanas sistēmu, kas ļauj daudz padziļinātāk pētīt sadedzes procesus darbā ar dažādām degvielām, tai skaitā - biodīzeļdegvielu un rapša eļļu.
Veltņu tipa jaudas stends Mustang MD-1750
Jaudas stends Mustang MD-1750 paredzēts vienas ass piedziņas vieglo automobiļu, mikroautobusu un nelielu kravas automobiļu testēšanai. Maksimālā mērīšanas jauda - 1750 Zs, maksimālā absorbcijas jauda 400 Zs, maksimālais testēšanas ātrums - 360 km/h. Uz stenda iespējams testēt automobiļus ar maksimālo ass slodzi - 4500 kg. Stends aprīkots ar degmaisījuma sastāva noteikšanas ierīci, jeb digitālo gaisa/degvielas atiecības mērierīci LM-1, gaisa spiediena mērierīci, atgāzu temperatūras (EGT) mērierīci un citām kontroles iekārtām.
Uz stenda tiek veikti eksperimentālie pētījumi gan ottomotoriem (to starp arī darbināmiem ar bioetanolu, metanolu un gāzi), gan arī dīzeļmotoriem, kas tiek darbināti ne tikai ar dīzeļdegvielu, bet arī ar biodīzeļdegvielu,rapša eļļu un hidrogenēto augu eļļu. Galvenokārt tiek noteiktas jaudas un griezes momenta izmaiņas ekspluatējot automobili ar dažādām degvielām, vai arī pie dažādiem regulējumiem. Slogojot automobili uz stenda, tiek noteikts degvielas patēriņš dažādos slodzes režīmos, pie dažādiem konstantiem ātrumiem, kā arī imitējot speciālus ceļu ciklus. Stends tiek izmantots arī motoru vadības bloku pārprogrammēšanai, pielāgojot automobiļa motoru biodegvielas izmantošanai, vai veicot būtiskākas izmaiņas motora barošanas sistēmas konstrukcijā.
Jaudas stendam Mustang MD-1750 iespējami šādi galvenie testu veidi:
- jaudas tests,
- konstantas slodzes, konstantas jaudas, konstanta ātruma režīma testi,
- manuālas slodzes tests,
- ceļa simulācijas testi,
- paātrinājuma testi,
- emisijas testi,
- ceturtdaļjūdzes tests u.c.
Degvielas patēriņa mērierīce AVL KMA Mobile
Degvielas patēriņa mērierīce AVL KMA Mobile ir ierīce, kas paredzēta degvielas patēriņa mērīšanai gan laboratorijas, gan reālos ceļa apstākļos. Mērierīce ir aprīkota ar visām nepieciešamajām komponentēm gan dīzeļmotoru, gan ottomotoru degvielas patēriņa noteikšanai. Mērīšanas iekārta sastāv no diviem savstarpēji saistītiem moduļiem – mērīšanas moduļa un kondicionēšanas moduļa, kas nodrošina iespēju pieslēgt iekārtu motoru barošanas sistēmām ar padeves un atplūdes maģistrāli. Datu reģistrēšana un nolasīšana tiek realizēta caur iekārtai pieslēgtu portatīvo datoru un speciālas programmatūras palīdzību. Vienlaicīgi iespējams reģistrēt tādus parametrus, kā - momentānais degvielas patēriņš, kopējais degvielas izlietojums, mērīšanas laiks u.c. Iekārtas mērīšanas diapazons ir no 0.35 ... 150 l/h. Mērīšanas kļūda - 0.1%.
Atgāzu analītiskā sistēma AVL SESAM FTIR
AVL atgāzu analītiskā sistēma ir moderna un precīza iekārta, kas paredzēta gan ottomotoru, gan arī dīzeļmotoru atgāzu komponenšu noteikšanai dažādos motora darbības režīmos. Atgāzu sastāvs tiek noteikts ar infrasarkano staru spektrometra palīdzību. Ar šo iekārtu iespējams noteikt 24 -27 dažādas atgāzu komponentes. Galvenās no tām ir: AHC; C2H2; C2H4; C2H6; C3H8; C4H6; C4H8; CH4; CO2; CO; COS; Diesel; H2O; HCHO; HCN; HCOOH; HNCO;MeCHO; N2O; NC10; NC8; NH3; NO2; NO; SO2.
Ar AVL atgāzu analītisko sistēmu iespējams mērīt un reģistrēt atgāzu sastāvu gan brīvgaitas, gan arī dažādos kustības un slodzes režīmos. Nepārtrauktas mērīšanas režīmā iekārta spējīga darboties līdz pat 60 minūtēm. Parasti mērīšana tiek realizēta braucot dažādus kustības ciklus.
Atgāzu analizators OPUS 40-D
Vienkāršākiem atgāzu mērījumiem, kā arī dīzeļmotoru dūmainības mērījumiem tiek izmantots atgāzu analizators OPUS 40-D. Atgāzu analizators OPUS 40-D paredzēts CO, HC, CO2, un O2 atgāzu komponenšu noteikšanai benzīnmotoriem, kā arī dažādu citu parametru noteikšanai, tostarp: Lambda, (gaisa pāruma koeficients), RPM (motora apgriezieni), Temp (eļļas temperatūra). Bez tam atgāzu analizators aprīkots arī ar dīzeļmotoru dūmainības mērīšanas komponenti.
Diagnostikas iekārta BOSCH KTS 570
Sistēmtesteris BOSCH KTS 570 ir daudzfunkcionāls sistēmas testeris, kas sevī apvieno vadības bloku diagnostiku un divu kanālu multimetru, kā arī divu kanālu oscilogrāfu. Šī ierīce ir ērti pieslēdzama automobiļa vadības blokam caur OBD diagnostikas spraudni. Ar šī sistēmtestera palīdzību iespējams ērti nolasīt un reģistrēt dažādus motora vadības signālus gan laboratorijas apstākļos, gan arī ceļa izmēģinājumos. Kā svarīgākos no reģistrējamiem parametriem varētu minēt: motora apgriezieni, kustības ātrums, motora temperatūra, ieplūstošā gaisa temperatūra, spiediens ieplūdes kolektorā, aizdedzes apsteidzes leņķis, degvielas spiediens dīzeļmotoru barošanas sistēmā Common Rail u.c. Veicot dažādus motora pārbaudes un regulēšanas darbus ērti izmantojamas arī sistēmtestera multimetra un oscilogrāfa funkcijas.