Alternatīvo degvielu zinātniskajā laboratorijā bez biodegvielu pētījumiem tiek veikti arī pētījumi, kas saistīti ar degvielu ekonomijas līdzekļu pielietošanu autotransportā, motora konstrukcijas un regulējuma izmaiņām un to ietekmi uz motora darbību raksturojošīem rādītājiem.
Degvielas ekonomijas līdzekļu pētījumi
Degvielas ekspluatācijas patēriņa samazināšanai var izmantot gan dažādus palīgelementus, kurus iegremdē degvielas tvertnē vai uzstāda uz degvielas cauruļvadiem, gan arī izvēloties atbilstošus braukšanas režīmus vai lietojot citus paņēmienus.
Laboratorijā ir veikti vairāki izmēģinājumi gan uz kravas automobiļiem, gan vieglajiem pasažieru automobiļiem, pielietojot speciālus degvielas tvertnē iegremdējumus elementus.
Sākotnējie pētījumi parādīja, ka, lietojot šos elementus, ir vērojams neliels efekts degvielas ekonomijas ziņā, tomēr, lai droši varētu apgalvot par šādu līdzekļu efektivitāti, ekonomisko un ekoloģisko efektu, nepieciešams veikt padziļinātākus pētījumus.
Spēkratu jaudas un dinamisko parametru pētījumi
Galvenokārt LLU Tehniskās fakultātes studentu zinātnisko darbu izstrādē ik gadu tiek veikti dažādi pētījumi, kas saistīti gan ar spēkratu motoru jaudas palielināšanas iespējām, dažādu regulējumu ietekmi uz automobiļu ieskriešanās dinamiku, degvielas patēriņu un kaitīgo atgāzu izmešu daudzumu izplūdes gāzēs.
Tā, piemēram, studentu maģistra darba ietvaros veikts pētījums par sadales fāžu regulējuma izmaiņu ietekmi uz motora jaudas un griezes momenta rādītājiem:
Pētījuma rezultātā iegūts optimālais sadales fāžu regulējums maksimālās jaudas un griezes momenta iegūšanai: